PWA och Danmark

Har vart i Danmark några dagar nu och det har varit mycket kul!
Kollade på PWA som för första gången var i norden. Det var grymt att se alla proffsen ladda live!!!
På onsdagen var det väldigt bra vinkel och stora vågor och det var roligt att kolla.
Det tråkiga var att Andreas Olandersson förlorade mot Ross Wiliams fast han både hoppade och red vågerna bättre.
På torsdagen stod det klart att Kauli Seadi hade vunnit och han red vågorna överlägset snyggast.
Torsdag eftermiddag seglade jag för första gången i Hanstholm, det var både svårt och roligt.
Först blev jag gör spolad av några feta vågor men sen gick det lite bättre.
Fredagens tävling var den roligaste av alla då det var supersession! Då gills bara det bästa hoppet som man gör och heaten var 20 minuter. De tre bästa sakerna i supersession tävlingen var:
1 När Gollito Estredo gjorde en sjukt hög Shaka (air-shaka?) från en våg och landade den perfekt. Den var troligen 5-6 meter hög!
2 När Jonas Ceballos gjorde en Seadi move! (push into forward)
3 När Ricardo Campello laddade på en dubbel framåtloop hyffsat nära land och landade den perfekt!
På lördagen surfade jag i Hvide Sande som ligger mer söderut på västkusten. På förmidagen seglade
jag i fjorden och det var ren skit. På eftermidagen seglade jag i havet och det var riktigt feta och brôtiga vågor!
Det var riktigt svårt och mycket mer strömt än Hanstholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0